Buses and trains

Orkade inte dela med mig av min malmö stadsbuss-historia igår. Men idag har jag lugnat ner mig och är därför redo att berätta.

Började med att jag gick från salongen vid 19:30 och när jag kommer fram till busshållsplatsen vid Hansa så ser jag att det är 8 min till bussen går. Eftersom jag inte har någon lust att stå där och glo bestämmer jag mig direkt för att gå vidare till nästa hållplats vid konserthuset. Sagt och gjort, men när jag kommer dit så är det ju 5 min tills att bussen ska komma och jag har ingen lust att stå där och vänta heller.

Tänker att det kan väl inte ta mer än 5 min att gå till Folkets Park och fortsätter gå dit. När jag är nästan framme, men inte så nära att jag orkar springa med all min packning (väska, datorväska + kass fullproppad med handdukar) så ser jag bussen köra förbi mig, stanna vid hållplatsen och sedan köra därifrån.

Väl framme vid Folkets Park så ser jag på busstidtabellen att bussen ska komma om 2 min, vilket är mycket märkligt då den kom för ca 1 min sedan. Så hade inte bussajäveln varit för tidig hade jag inte haft några som helst problem att hinna med den...

I vilket fall, nästa buss går om 10 min och jag vill inte stå där och vänta. Så jag traskar bort till nobeltorget, när jag kommit dit kollar jag när bussen ska komma - 2 min. Perfekt då stannar jag här!
Efter 12(!) min kommer bussajäveln vilket betyder att jag hade hunnit gå även till nästa hållplats. Kan säga att jag var lagom irreterad när jag kom hem.

Men visst, jag köper att bussen kan vara sen, det är när den går för tidigt som jag blir less. Hur långt innan ska man behöva vara på hållplatsen för att vara säker på att hinna i tid?

Ja, där ser ni vilka problem man kan ha i Malmö. Det är minsann inte alltid så lätt ska jag ta och tala om ;)



En eloge till alla som pallat läsa detta totalt meningslösa inlägg.


Nu väntar en tur till stallet och första ridturen efter Mr G blivit behandlad, hoppas nu att han sköter sig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0